Strona główna

Dla partnerów

Dla biznesu

Centrum prasowe

Blog

Kontakt

Ta strona korzysta z ciasteczek 🍪 aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Wybierz język strony

Polski

  2024-02-07

Benefity: połowa pracowników chce premię, a co trzeci więcej wolnego

  2024-02-07

Benefity: połowa pracowników chce premię, a co trzeci więcej wolnego

Pracujemy głównie, żeby zarabiać, co potwierdza większość pracowników. Już 64 proc. Polaków, gdyby mogło poprosić pracodawcę o cokolwiek, byłaby to podwyżka. Połowa osób stawia na premię finansową, a 30 proc. zadowoliłyby dodatkowe dni wolne – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. Na kolejnych miejscach najbardziej pożądanych benefitów są 4-dniowy tydzień pracy (28 proc.) oraz dwa dodatki, które obniżają koszty życia. Chodzi o dofinansowanie dojazdów (28 proc.) oraz darmowe wyżywienie (26 proc.).

Do benefitów oferowanych przez firmy pracownicy zdążyli się przyzwyczaić. I choć oferta rozrasta się i elastycznie dopasowuje do oczekiwań zatrudnionych są rzeczy, które pozostają niezmienne. Najlepsze dodatki to te, które albo wpływają pozytywnie na kieszeń albo zapewniają więcej czasu wolnego. Oba te czynniki zyskały na znaczeniu w pandemii i na razie trzymają się mocno.

– Benefity pracownicze to świetna alternatywa dla premii czy podwyżki wynagrodzenia, ale zatrudnieni nie zadowolą się byle czym. Najchętniej zobaczą wpływ na konto, a alternatywy muszą być przemyślane. Liczymy na dodatkowe dni wolne, zmianę systemu pracy na 4-dniowy lub korzyści, które obniżą koszty życia i tym samym spowodują, że pod koniec miesiąca zostanie nam więcej pieniędzy w kieszeni. Temu właśnie służą Karty Lunchowe oraz Autonomiczne Stołówki, które oferuje nasza spółka InnBenefits. Pierwsze rozwiązanie daje pracownikom dostęp do punktów spożywczo-gastronomicznych z gotowymi posiłkami, a Autonomiczna Stołówka to modułowy zestaw vendingowy, gdzie codziennie, a nawet dwa razy dziennie dostarczane są świeże posiłki. Pracownicy bardzo to doceniają – mówi Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service i ekspert rynku pracy.

Jakich benefitów oczekują pracownicy?

Z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że benefity pozapłacowe otrzymuje 34 proc. pracowników. Najczęściej są to imprezy integracyjne (52 proc.), paczki na święta (45 proc.) oraz szkolenia dotyczące zawodu (45 proc.). Popularna jest również prywatna opieka medyczna (41 proc.), karty sportowe (40 proc.) oraz bony towarowe (39 proc.). Najmniej rozpowszechnione są szkolenia językowe oraz programy emerytalne, które otrzymuje 18 proc. zatrudnionych. Oferowane przez pracodawców benefity nie odpowiadają wprost na oczekiwania pracowników.

Gdyby pracownicy mogli poprosić swojego pracodawcę o cokolwiek to najchętniej zwróciliby się o podwyżkę wynagrodzenia (64 proc.) albo premię finansową (54 proc.). Na trzecim miejscu najbardziej oczekiwanych benefitów znajdują się dodatkowe dni wolne (30 proc.). Tuż za podium pojawia się 4-dniowy tydzień pracy, który zakorzenił się w myśleniu zatrudnionych jako atrakcyjny sposób na zorganizowanie stylu pracy. Na kolejnych miejscach znajdują się benefity pozapłacowe wpływające na obniżenie kosztów życia, co w warunkach wciąż wysokich cen ma ogromne znaczenie dla pracowników. Chodzi o dofinansowanie paliwa, którego oczekuje 28 proc. pracowników oraz darmowe wyżywienie w pracy (26 proc.). Zdecydowanie mniej doceniane przez pracowników benefity to kolejno: praca zdalna przez 2–3 dni w tygodniu, nielimitowane dni urlopowe (po 15 proc. wskazań), wsparcie finansowe pasji (14 proc.), dofinansowanie zdalnych form rozrywki, jak np. Netflix (10 proc.) oraz wsparcie psychologiczne (9 proc.).

– Jako pracodawcy powinniśmy być z naszą ofertą benefitów tam, gdzie są potrzeby pracowników. Czasem mam wrażenie, że firmy silą się na kursy mindfulness, dodatkowe szkolenia czy chcą wspierać pasje, a zatrudnieni mówią wprost, że oni zajmą się swoim hobby, tylko muszą mieć na to czas i pieniądze. Dlatego my jako firma zawsze wychodzimy od tego, żeby zaproponować naszym klientom rozwiązanie, które odpowie na konkretną potrzebę. Nasze Autonomiczne Stołówki to darmowy posiłek dla pracowników w fabrykach, a placówki medyczne, które tworzymy dają Ukraińcom komfort korzystania z usług lekarza w ich języku – podsumowuje Krzysztof Inglot z Perosonnel Service.

Metodologia badania

Badanie pracowników przeprowadzono na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna metodą CAWI (Camputer-Assisted Web Interview) na próbie liczącej N=1108 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 3-6 października 2023. Metoda: CAWI.


Podobne artykuły

  2024-07-24

7 na 10 młodych Polaków na garnuszku u rodziców

Młodzi Polacy w wieku od 18 do 34 lat coraz częściej pozostają w domu rodzinnym. Ze statystyk Eurostatu za 2023 rok wynika, że odsetek młodych mieszkających z rodzicami sięga 67%. [...]

Czytaj

  2024-07-18

Ukraińcy wydają w Polsce tyle co rok temu. W pierwszym kwartale było to 1,4 mld zł

Wydatki Ukraińców w Polsce w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły 1,41 mld zł. To tyle samo co rok temu. To też zbliżone wyniki do tych notowanych w latach 2014-2019, kiedy Ukraińcy zostawiali w sklepach i na usługi średnio 1,42 mld zł w pierwszych miesiącach roku. Według ekspertów Personnel Service brak zmian w wydatkach wskazuje na stabilizację liczby Ukraińców w Polsce, którzy w pierwszych trzech miesiącach br. przekroczyli granicę 3,57 mln razy, podobnie jak […] [...]

Czytaj

  2024-07-16

Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji

Rosnące koszty pracy w Polsce mogą przyspieszyć w firmach tempo wdrażania automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zatrudnienie robota może opłacać się bardziej niż jeszcze kilka lat temu, a plany są ambitne. [...]

Czytaj

Kontakt dla mediów

Skontaktuj się ze mną i daj znać jak mogę ci pomóc.

Kontakt dla mediów

Skontaktuj się ze mną i daj znać jak mogę ci pomóc.

Rzeczniczka Prasowa

Monika Banyś

+48 500 140 263

monika.banys@zoom-bsc.pl

Rzeczniczka Prasowa

Monika
Banyś

+48 500 140 263

mailto:monika.banys@zoom-bsc.pl

Grupa Kapitałowa Personnel Service

ul. Sucha 3 piętro 3, 50-086 Wrocław

Personnel Service S.A. z siedzibą we Wrocławiu wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 7 451 295,00 PLN, opłacony w całości.

ul. Sucha 3 piętro 3, 50-086 Wrocław

Grupa Kapitałowa Personnel Service

Personnel Service S.A. z siedzibą we Wrocławiu wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 7 451 295,00 PLN, opłacony w całości.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.