03/10/22

Wydatki Ukraińców w Polsce zaczynają powoli wracać do wyników notowanych przed pandemią. W pierwszym półroczu br. nasi wschodni sąsiedzi zostawili w sklepach i na usługi 2,1 mld zł, czyli dwa razy więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 24 proc. więcej niż w tym samym okresie pandemicznego 2020 roku. Do wyników z lat 2016-2019 jeszcze brakuje, bo wtedy wydatki wynosiły średnio 3,4 mld zł, ale wszystko wskazuje na to, że w kolejnych kwartałach można spodziewać się utrzymania trendu. Eksperci Personnel Service przypominają, że w wyniku wybuchu wojny w Ukrainie, według danych Straży Granicznej, granicę z Polską przekroczyło ponad 6,6 mln osób.

28/09/22

Nauka języków obcych w kosmopolitycznym świecie jest czymś naturalnym, co potwierdzają dane Eurostatu. 96 proc. uczniów szkół podstawowych w Unii Europejskiej uczy się jednego języka obcego, a w liceach 6 na 10 osób uczy się co najmniej dwóch. Polska przebija te statystki. Wszystkie dzieci w szkołach podstawowych uczą się języka obcego, a nauka dwóch języków obcych dotyczy 81 proc. licealistów. Dzieci uczą się głównie angielskiego (98 proc.), niemieckiego (54 proc.) i hiszpańskiego (15 proc.). Eksperci Personnel Service wskazują, że nauka języków obcych przydaje się na rynku pracy. Z analizy Pracuj.pl wynika bowiem, że na początku 2021 r. wymóg znajomości języka obcego znajdował się w co trzeciej ofercie pracy.

20/09/22

Rozwój pasji, edukacji czy życia rodzinnego – w tych obszarach benefity pełniły ważną rolę, ale przed wybuchem wojny, wysokiej inflacji i COVID-19. Aktualnie te potrzeby zeszły na dalszy plan. Pracownicy, którzy walczą z rosnącymi kosztami życia i pamiętają doświadczenia pandemii mówią wprost, że rolą benefitów pracowniczych powinno być przede wszystkim wsparcie ich zdrowia (47 proc.) oraz finansów osobistych (44 proc.) – wynika z badania Personnel Service. Eksperci firmy wskazują, że w momencie, gdy zaspokajanie podstawowych potrzeb jest zagrożone, myślenie o rozwoju czy edukacji schodzi na dalszy plan.