Wszystkie informacje prasowe znajdziesz w zakładce Newsy. Po materiały graficzne oraz dane kontaktowe zapraszamy do zakładki Kontakt dla mediów.
W tym raporcie skupiamy się na rynku pracy – potrzebach pracodawców, oczekiwaniach pracowników i najważniejszych zjawiskach, które dzieją się na rynku pracy w danym momencie. Jako eksperci, analizujmy aktualne wydarzenia z punktu widzenia trendów makroekonomicznych.
To nasz flagowy projekt, w którym na imigrację zarobkową patrzymy z trzech punktów widzenia: polskiego pracownika, pracodawcy w Polsce oraz ukraińskiego pracownika, który miał doświadczenia pracy w naszym kraju. To jedyne transgraniczne badanie tego typu, w którym zestawiamy polską i ukraińską perspektywę.
Od początku realizacji badania naszym partnerem są Pracodawcy RP.
Na bieżąco sprawdzamy najnowsze dane dotyczące rynku pracy, które publikują m.in. Główny Urząd Statystyczny, Eurostat, OECD i pokazujemy Wam nasz punkt widzenia.
Pracują na wysokościach, mierzą się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi lub rodzinnymi dramatami, a czasem wymaga się od nich… nadnaturalnych umiejętności. Mowa o pracownikach wykonujących mało typowe, ale dobrze płatne zawody. Wśród nich jest m.in. wróżka, wizażysta zwłok lub tester wierności. Eksperci Personnel Service przeanalizowali zarobki osób, które pracują w tak nietypowych profesjach.
Tylko co drugi pracodawca, który wprowadził pracę zdalną, sprawdził w jakich warunkach się ona obydwa. Co więcej, 35% firm nie przeprowadziło szkoleń z zakresu BHP i bezpieczeństwa danych, a co czwarty pracownik sam musiał zadbać o sprzęt niezbędny do pracy – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Personnel Service. Eksperci firmy wskazują, że powodem niedociągnięć jest tempo wprowadzania home office. W wielu przypadkach ta operacja odbyła się dosłownie z dnia na dzień. W efekcie część pracowników na pracę zdalną przeszła bez odpowiedniego przygotowania.
Pomimo zamknięcia granic i restrykcji związanych z epidemią koronawirusa liczba cudzoziemców ubezpieczonych w ZUS w 2020 r. wzrosła. Eksperci Personnel Service wskazują, że COVID-19 był mobilizacją dla obcokrajowców do zabiegania o legalne zatrudnienie. Obawa o własne zdrowie i chęć posiadania dostępu do opieki medycznej sprawiły, że pomimo ujemnego salda migracyjnego, liczba ubezpieczonych w ZUS wzrosła. Pomogły również zapisy tarczy antykryzysowej, które odnawiają wizę dla cudzoziemców na czas stanu epidemicznego i 30 dni po jego zakończeniu.
Masz pomysł, co powinniśmy zawrzeć w naszej analizie? Napisz do nas: monika.banys@personnelservice.pl
Krzysztof Inglot jest Prezesem Personnel Service S.A. Menadżer HR z 20-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. w Work Service S.A. Prowadzi projekty restrukturyzacyjne w obszarze zasobów ludzkich dla największych firm w Polsce. Autor wielu komentarzy i wypowiedzi eksperckich w mediach, dotyczących bieżącej sytuacji na rynku pracy.
W 2013 roku Krzysztof Inglot nabył uprawnienia i kompetencje do pełnienia funkcji Mediatora i Arbitra, a w 2015 roku dołączył do zespołu ekspertów Centrum Badań i Analiz Pracodawców RP.